Kodėl aminorūgštys tokios svarbios mūsų organizmui

Nepaisant to, kad šiuolaikinė maisto papildų, skirtų sportuojantiems asmenims, pasiūla išties plati, išlieka kelios papildų rūšys, be kurių neišsiversime, siekdami teigiamų treniruočių rezultatų. Viena tokių papildų grupė – nepakeičiamosios amino rūgštys. O svarbiausiomis iš jų, kalbant apie fizinės ištvermės didinimą ir efektyvesnį raumenų auginimo procesą, laikomos vadinamosios BCAA amino rūgštys. Tai:

  • Leucinas;
  • Izoleucinas;
  • Valinas

Kiekvienas besitreniruojantis asmuo, ypač, besiekiantis profesionalių rezultatų, siekia tapti ištvermingesniu, stipresniu ir įgyti puikią fizinę formą. Šiems tikslams pasiekti būtini maisto papildai, nes mūsų mityba nėra pilnavertė ir mes negauname visų būtinų medžiagų drauge su maistu. Tačiau yra maisto produktų, kurių vartojimas gali papildyti mūsų organizmą nepakeičiamosios amino rūgštimis, įskaitant ir BCAA amino rūgštis. Tai tokie produktai kaip mėsa, žuvis, pieno produktai, kiaušiniai.

Kuo išskirtinės BCAA amino rūgštys?

BCAA amino rūgštys ne tik padeda pagerinti sportuojant pasiekiamus rezultatus, jos taip pat dalyvauja daugelyje organizme vykstančių cheminių procesų. Pats svarbiausias iš jų: proteinų kūrimas. Tai itin aktualu atletams, nes proteinai yra neatskiriami, kalbant apie raumenų augimo mechanizmą. Raumenys yra nepajėgūs augti be proteinų ir tinkamos jų įvairovės bei balanso. Štai kodėl taip svarbu papildyti savo organizmą nepakeičiamosiomis amino rūgštimis. Be kitų privalumų, jos padeda sumažinti fizinį ir protinį nuovargį.

BCAA amino rūgščių papildų pasiūla vis didėja, tuo pačiu ir BCAA kaina tampa vis patrauklesne vartotojui. O jų teikiamų privalumų įvairovė atperka investicijas ir suteikia galimybę džiaugtis akivaizdžiai gerėjančia fizine forma. Ne ką mažiau svarbus ir jau minėtas nuovargio mažinimo mechanizmas, kurį lemia BCAA amino rūgščių savybė normalizuoti serotonino gamybą smegenyse.

Konkrečių BCAA amino rūgščių savybės

BCAA amino rūgštys padeda užsiauginti raumenų masę. Tačiau viena iš šių rūgčių vaidina itin svarbų vaidmenį aptariamajame procese. Tai – leucinas. Atkreipkite dėmesį, kad siekdami didesnės raumenų masės, turėtumėte rinktis tuos BCAA papildus, kuriuose leucino, izoleucino ir valino santykis yra 2:1:1. Tai optimalus santykis, padedantis pasiekti geriausius rezultatus.

Tačiau ir kitos BCAA amino rūgštys ne ką mažiau svarbios. Izoleucinas ir valinas itin aktualūs, kalbant apie efektyvesnę energijos gamybą ir cukraus kiekio organizme reguliavimą. Taigi, akivaizdu, kad turėtumėte papildyti savo mitybą BCAA amino rūgštimis, nes, siekiant sporto aukštumų, ar, tiesiog, geresnės fizinės formos, aktualūs visi, aukščiau išvardinti, organizme vykstantys procesai, kurių kokybiškam vyksmui ir yra būtinos BCAA amino rūgštys.

Mokslinių tyrimų rezultatai, patvirtinantys BCAA efektyvumą

Naujausi tyrimai atskleidžia, kad raumenų irimo procesas atletų organizmuose, užsiimant aktyvia sportine veikla, gali būti sumažintas, į kasdieninę dietą įtraukus BCAA amino rūgščių papildus. Kiti tyrimai rodo, kad, po aktyvios jėgos treniruotės, netgi labai geros fizinės formos atletams, raumenų irimo procesas suaktyvėja apytikriai 4–14 valandoms, kurioms praėjus prasideda atvirkščias – raumenų kūrimosi – procesas. Jeigu pastarasis procesas yra aktyvesnis ir ilgiau trunkantis nei pirmasis, auga raumenų ištvermingumas ir jų masė.

Taigi, priemonės, gebančios sumažinti raumenų irimo procesą, yra itin efektyvios. Šį efektą garantuoja BCAA amino rūgščių papildų vartojimas iš karto po treniruotės, nes staigus amino rūgčių antplūdis į raumenų ląsteles, suteikia organizmui alternatyvų amino rūgščių šaltinį, tokiu būdu apsaugant raumenis ir skatinant greitesnę jų atsikūrimo proceso pradžią.

Apibendrindami straipsnio duomenis, galime teigti, kad BCAA amino rūgščių papildų naudojimas svarbus aktyviai sportuojant, siekiant didinti raumenų masės augimą, fizinę ištvermę, raumenų regeneracijos procesus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *